راهنمای کلی پیامک تبلیغاتی

نوع محتوا و تنظیم متن پیامک تبلیغاتی باید بصورت دقیق بررسی گردد.
برخی از اصول اولیه برای ارسال پیامک تبلیغاتی :
  • اصول اولیه پیامک : هر پیامک فارسی 70 کارکتر را در بر می گیرد و زمانی که متن شما 71 عدد شد به منزله دو پیامک محسوب خواهد شد. پیامک انگلیسی نیز 160 کاراکتر است. بهتر است متن پیامک شما بصورت یک صفحه ای یعنی حداکثر 70 حرف باشد.
  • استفاده از جملات ساده و بدون ابهام :در متن پیامک خود دقت کنید. توجه کنید آیا متون شما ساده است یا سخت و دشوار. به طوری که خواننده ی پیامک امکان خواندن پیامک شما بصورت کامل را داشته باشد. جملات نباید سخت و طولانی باشند. همچنین بهتر است جملات شما کوتاه باشد.
  • ارسال پیامک طولانی در بخش های مختلف : بهتر است هنگام ارسال پیامک های طولانی، آنها را به چند بخش تقسیم کنید. تا هم متن های شما بصورت کامل دریافت شود و هم باعث ناراحتی مخاطب به دلیل طولانی بودن آن نشود. مثلا اگر کل پیامک شما 230 کاراکتر است بهتر است آن را در 4 پیامک ارسال کنید. تاثیر آن به نسبت زیاد است.
  • مخاطب خود را تعیین کنید : برای بالا بردن تاثیر تبلیغات، پیامک خود را به گروه های مشخصی بفرستید. برای مثال برخی افراد در تولید کننده و یا فروشنده مصالح ساختمانی است. این افراد می توانند متنی تبلیغاتی آماده کرده و برای اصناف پیمانکاران ساختمانی و یا املاک ارسال کنند. مرجع بانک شماره موبایل، بصورت روزانه درحال بروزرسانی بانک های شماره موبایل خود بوده و شما می توانید برای تبلیغات صنف مورد نظر خود را یافته و بصورت آنلاین پیامک تبلیغاتی ارسال نمایید.
  • ارسال پیامک در زمان مناسب : بهتر است زمان ارسال های خود را به درستی انتخاب کنید. شما با انتخاب زمان مناسب می توانید بازده ی تبلیغ خود را افزایش دهید. این نوع زمان بسته به نوع تبلیغ، متفاوت است. برای مثال برای کافی شاپ ها بین 7 تا 9 و 14 تا 16 و 19 تا 21 است. برای بیشتر مشاغل، ساعات اولیه صبح بهترین زمان برای تبلیغات می باشد!
  • ارسال پیامک مستمر: زمانیکه پیامک شما بصورت مستمر ارسال گردد، مخطبان نام شما را به خاطر سپرده و فراموش نخواهند کرد، همچنین این نوع تبلیغات نشان از استمرار فعالیت شما می باشد. پیامک را بصورت هفته ای و در زمان مشخصی ارسال کنید.
  • پیامکتان فارسی باشد : بهتر است پیامک های خود را به زبان فارسی ارسال کنید پیامک فارسی به دلیل کوتاهی کلمات و راحت خوانده شدن مطلوبتر از پیامک به زبان انگلیسی می باشد. همچنین زبان فارسی از زیباترین زبانهاست.
  • درج اطلاعات تماس در پیامک : فراموش نکنید که اطلاعات تماس شما حتما در پیامک درج گردد. تلفن، فکس، آدرس و ... برخی از این اطلاعات می باشند.
  • عدم ارسال پیامک با نام تجاری : بهتر است پیامک تبلیغاتی شما با نام تجاری ارسال نشود. درصورتیکه با نام تجاری پیامک تبلیغاتی ارسال نمایید، شماره اختصاصی شما در موبایل فرد نمایش داده نخواهد شد و مشتری امکان پاسخگویی به آن شماره را نخواهد داشت. همچنین ارسال با نام تجاری معمولا چند برابر هزینه ی ارسال معمولی می باشد و به هیچ وجه به صرفه نخواهد بود.
  • درج آدرس وب سایت در پیامک : درصورتیکه شما صاحب وب سایت هستید آدرس وب سایت خود را در پیامک قرار دهید، زیرا مخاطبان را برای اطلاعات بیشتر به مشاهده وب سایت خود دعوت میکنید.
  • استفاده از کلمات جذب کننده : در شروع متن پیامک از کلماتی مانند تخفیف، هدیه، ویژه و ... استفاده کنید. این کلمات باعث میشود تا مخاطب همه متن پیامک را بخواند.
  • بررسی محتوای پیامک قبل از ارسال : هنگام ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی، حتما چندین بار متن پیامک را خوانده تا از غلط املایی و یا جملات سخت جلوگیری نمایید.
  • عدم استفاده از پیامک فلش : پیامک فلش به نوعی از پیامک گفته می شود که پس از رسیدن به گوشی مخاطب بصورت خودکار حذف میشود. این نوع پیامک به هیچ وجه مناسب تبلیغات نیست.
نمونه متن پیامک تبلیغاتی

حال شما می توانید متن پیامک مناسبی آماده کرده و از طریق ارسال آنلاین پیامک تبلیغاتی اقدام به تبلیغات نمایید.
همچنین می توانید وضعیت پیامک های ارسالی خود را ببینید.

درصورتیکه می خواهید پیامک شما با شماره اختصاصی خودتان ارسال گردد پس از تهیه سامانه پیامکی تارنما با مرجع بانک شماره موبایل تماس بگیرید.